.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پيشنهاد لاريجاني براي حل مشكل دانشگاه آزاد

علي لاريجاني در جلسه شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه در نبود رئيس‌جمهور رياست آن را به‌عهده داشت، پيشنهاد جديدي براي حل مشكل انتخاب اعضاي هيئت امناي دانشگاه آزاد ارائه كرد.

به گزارش عصر ایران، شوراي عالي انقلاب فرهنگي در جلسه 11 آبان خود آخرين اصلاحات اساسنامه دانشگاه آزاد در بند‌هاي 5 و 10 را به تصويب رساند تا اين اساسنامه با رفع شبهات مطرح، آماده اجرا پس از ابلاغ رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي شود، اما با گذشت بيش از يك ماه از اين جلسه هنوز خبري از ابلاغ و اجراي آن نيست.

بر اساس اين گزارش پيش از اين مقرر شده بود كه هيات امناي دانشگاه آزاد علاوه بر شخصيت‌هاي حقوقي، يعني وزراي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و يا نمايندگان آنها، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها يا معاون وي و رئيس دانشگاه به عنوان دبير هيئت امناء، با معرفي 5 نفر از اعضاء هيئت علمي تمام‌وقت دانشگاه‌ها در مرتبه دانشياري و يا بالاتر به پيشنهاد و تصويب شوراي عالي انقلاب فرهنگي و همچنين 4 نفر از اعضاي هيئت مؤسس دانشگاه آزاد كه حتماً يك نفر از آنها روحاني باشد، تشكيل شود.

اما با تصميم و تصويب جديد شوراي عالي انقلاب فرهنگي، 2 نفر از گزينه‌هاي پيشنهادي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و يك نفر از گزينه‌هاي پيشنهادي هيئت موسس دانشگاه آزاد كم شده و تعداد 13 نفره هيئت امنا به 10 نفر كاهش يافته است تا در نهايت 3 نفر از اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها با مرتبه علمي دانشيار و بالاتر به انتخاب اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي و 3 نفر از اعضاي هيئت مؤسس دانشگاه آزاد كه يكي از آنها حتماً بايد روحاني باشد، به عضويت هيئت امنا انتخاب خواهند شود.

بعد از تصويب اين موارد و اعتراضات هيئت موسس دانشگاه آزاد مبني بر باقي بودن شائبه دولتي شدن تركيب هيئت امناي دانشگاه آزاد، اجراي اساسنامه اين دانشگاه براي معرفي رئيس جديد همچنان متوقف باقي مانده و اخباري مبني بر تغيير مجدد تركيب هيئت امنا به گوش مي‌رسد.

بر اساس اين گزارش، موضوع اساسنامه دانشگاه آزاد در جلسات اخير شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه رئيس جمهور به دلايل مختلف در آن حضور نداشته، مطرح نشده است اما در اين بين علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي كه در غياب احمدي‌نژاد رياست يكي از جلسات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را بر عهده داشت، پيشنهاد داد كه 3 عضو هيئت امناي دانشگاه آزاد كه قرار بود به پيشنهاد شورا معرفي شوند، در روشي متفاوت توسط هيئت موسس دانشگاه آزاد و از بين اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي انتخاب شوند.

يادآور مي‌شود كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي از بين بردن شائبه دولتي شدن تركيب هيئت امناي دانشگاه آزاد، 2 نفر از اعضاي پيشنهادي خود براي تشكيل هيئت امنا را كاهش داد تا تعداد اعضاي پيشنهادي شورا با تعداد اعضاي پيشنهادي هيئت موسس دانشگاه آزاد برابري كند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.